Första veckan

Publicerat: februari 19, 2011 i Övning, Larm
Etiketter:, , , , , , , , , ,

Då var första veckan av fem gjord. Vi har hunnit med en hel del. Teori blandat med praktiska övningar i en rätt lagom blandning. Vi har kört en variant på blindbock (blå skoskydd över glaset på maskerna) och om det är någon som tänkt att försöka andas igenom nyss nämnda skoskydd så gör inte det för det går inge bra. Sen har vi även hunnit med vanlig kall rökdykning ett par gånger, stegar, taksäkring och en massa annat. Det har varit en kul och trevlig första vecka. Det är ett bra gäng som ska göra fem veckor tillsammans. Väl hemma så tog jag lite jour åt en kollega som var tvungen att åka till sjukhuset med en familjemedlem. Jag har mina larmkläder kvar i Karlstad så jag tänkte att det är lika bra att åka förbi stationen och plocka ihop lite grejer och det var tur det för precis när melodifestivalen var slut så pep det i sökaren och det var bara att dra ut på ett automatlarm. Larmet orsakades av någon vajsing med en torrsprinkler och det tog inte lång tid innan vi var tillbaka till stationen igen och jag var tillbaka i soffan. Det var också kanon att se att nya sökaren fungerade.

Nu laddar jag om för en ny vecka i Karlstad

Lämna en kommentar